O nas

Podczas inauguracji Festiwalu Tansman, 14 listopada 2014, ogłoszono, że Stowarzyszenie Promocji Kultury im. A. Tansmana zostało laureatem Nagrody Pro Publico Bono Dwudziestopięciolecia Odrodzenia Niepodległej Rzeczypospolitej, najważniejszej nagrody za działalność obywatelską w Polsce. Jej inicjatorem i pierwszym przewodniczącym Kapituły był Jan Nowak-Jeziorański, który chciał, by Nagroda ta była "polskim Noblem za pracę społeczną". Werdykt Kapituły ogłoszono 11 listopada 2014 w Krakowie. Po raz pierwszy Stowarzyszenie jako organizator Festiwalu Tansman docenione zostało przez Kapitułę w 2005 roku otrzymując Pierwszą Nagrodę Pro Publico Bono w kategorii "kultura i dziedzictwo narodowe". W 2011 roku za ogół dorobku i dzieł obywatelskich, Stowarzyszenie otrzymało Nagrodę Pro Publico Bono „Samorządność dla solidarności” im. Mirosława Dzielskiego. Stowarzyszenie to jedyna organizacja pozarządowa z Łodzi i regionu wyróżniona przez Kapitułę Pro Publico Bono.

 

Multimedialna historia Festiwalu Tansman:

____

„Impreza bezprecedensowa w świecie”

Jacek Marczyński /„Rzeczpospolita”/

____

„Jestem przekonana, że ten konkurs będzie uznany za jeden z najważniejszych międzynarodowych konkursów”.

Diane Andersen

 
____

„Zobaczyłam, jaki świetny jest ten festiwal, jakie świetne programy, jaka świetna publiczność”.

Elżbieta Chojnacka /wypowiedź dla TVP/

____

“Czyżby więc powstał konkurs idealny?”

Andrzej Sułek /„Ruch Muzyczny”/

 
____

"Konkurs Tansmanowski wzbudza na świecie powszechny entuzjazm”.

Mireille Tansman Zanuttini, 
Marianne Tansman Martinozzi

____

„Chuchać trzeba na ten pomysł, który nie ma konkurencyjnego ani w Polsce ani na świecie”.

Edward Pałłasz /wypowiedź dla „Gazety Wyborczej”/

 
____

„Świetnie zorganizowana impreza”

Pavel Steidl

____

„Może tego właśnie brakowało we wciąż czekającej na festiwal z prawdziwego zdarzenia Łodzi?”

Janusz Janyst /„Ruch Muzyczny”/

 
____

„Chciałbym jeszcze raz bardzo gorąco podziękować za ten wspaniały pobyt w Łodzi, za to wszystko coście dla mnie uczynili. 
Było to wszystko wspaniałe i wzruszające. 
Dzięki stokrotne”.

Henryk Mikołaj Górecki

____

„Ten festiwal jest wyjątkowy”.

Michel Lethiec /wypowiedź dla TVP/

____

“Rewolucja. Impreza rozwija się, bo organizatorzy postawili na muzykę nowoczesności. To genialne”.

Dominik Połoński /wypowiedź dla “Gazety Wyborczej”/

____

„Jest coś, co pozostaje niezmienne. Wspaniała atmosfera, ten klimat, który sprawia, że chcemy tu wracać”.

Luca Pfaff /wypowiedź dla TVP/

____

„Poznałam festiwal Tansmana. I to jest dla mnie być może nawet ważniejsze, niż poznanie Aleksandra Tansmana. Rzeczywiście poznałam kompozytora w Paryżu. Zobaczyłam, jaki świetny jest ten festiwal, jakie świetne programy, jaka świetna publiczność”.

Elżbieta Chojnacka /wypowiedź dla TVP/ najwybitniejsza klawesynistka świata

 
____

„Chuchać trzeba na ten pomysł, który nie ma konkurencyjnego ani w Polsce ani na świecie”.

Edward Pałłasz /wypowiedź dla „Gazety Wyborczej”/
wybitny kompozytor, 
były dyrektor Programu II Polskiego Radia, 
Prezes Stowarzyszenia Autorów ZAiKS

____

„Konkurs ten wpisuje się na trwałe w kalendarz najciekawszych wydarzeń tego rodzaju w Europie i na świecie. Ważnym elementem sukcesu były frapujące koncerty festiwalowe, które towarzyszyły konkursowi. Ich poziom artystyczny stanowił piękną oprawę dla zmagań utalentowanej młodzieży muzycznej z całego świata, od Stanów Zjednoczonych po Koreę”.

Edward Pałłasz

____

„Pragnę przekazać wyrazy szczególnego szacunku i uznania za wszelką pracę, jaką podejmujecie Państwo na rzecz poprawy jakości życia środowisk i społeczności lokalnych”.

Prof. Andrzej Zoll, Rzecznik Praw Obywatelskich

____

„Konkurs był nadzwyczaj dobrze zorganizowany. Koncerty były wspaniałe, na międzynarodowym poziomie i co ważne, z entuzjazmem przyjęte przez pełne sale publiczności. Jestem przekonana, że ten konkurs będzie uznany za jeden z najważniejszych międzynarodowych konkursów”.

Diane Andersen, 
profesor Królewskiej Akademii Muzycznej w Brukseli

____

„Już koncert galowy był pierwsza klasa! To było niezapomniane spotkanie ze wspaniałą muzyką. Pomysł na ocenę muzycznych indywidualności a nie tylko doskonałych technicznie wykonań, jak na większości konkursów, jest unikalny”.

Michael Flaksman,
Profesor Staatliche Hochschule für Musik Heidelberg-Mannheim